The Verkhovna Rada of Ukraine did not consider the report of the temporary Commission of inquiry of the TV channels owned by Viktor Medvedchuk.

The voting results are available on the website of the Ukrainian Parliament, reports Диалог.UA.

Of the 366 registered in the session hall of the deputies “for” the decision voted 191 to the Deputy, “against” were made by 48 people. According to the decree, members of Parliament had to hear the report of the interim Commission, and then send the report to law enforcement: Ministry of interior, security service, office of the attorney General, the RRG, the State fiscal service, NABOO and SVR.

All the aforementioned entities had to perform compliance management of TV channels NewsOne, “112 Ukraina” and ZIK of the current legislation by changing the owner: today TV runs Taras Kozak, who is a supporter of Viktor Medvedchuk. Journalists and management data media have repeatedly accused the Kremlin and the implementation of Russia’s information attacks against Ukraine.

However, the legislature decided not to report hear, the activities of VSK to stop, and the Commission to disband, which was done today.

Earlier, we reported that a close friend and ally of Medvedchuk Taras Kozak was charged under the article “Financing of terrorism”, besides, he was summoned for questioning.

At the same time, journalists of the program “Schemes” revealed the relationship of Kolomoisky and Medvedchuk: in the shares of the TV channels “1+1” and “2+2” both oligarch interact in business projects.

Evgeny Ustimenko